Skräpistystä

29 08 2008

Mä olen todella ahkera skräpistäjä, eli mulla on tapana skräpätä ja näpistää muiden ideoita ahkerasti. Mun mielestä kaikkien ei tarvitse keksiä pyörää uudestaan, jos joku sen on jo onnistuneesti keksinyt. Usein lainatut ideat kuitenkin mukautuu omilla kuvilla ja välineillä hyvin erilaisiksi eli muiden töiden kopioimisesta ei ole kysymys.

Tämän viikon inspiroidu-haaste oli skräpistystä myös, tällä kertaa Elliksen mallisivusta. Tässä oma näpistykseni:

Näpistin tällä kertaa mallisivusta otsikon vuosiluvun ja hiukan tyyliäkin, sekä lapsuuskuva-aiheen. Elliksellä on myös usein tosi kirjavia (mutta aivan ihania!) sivuja ja omani ovat usein aika yksivärisiä, joten näpistin myös runsaan värien käytön. Alunperin asetteluakin mietin mallisivusta, kääntelin alkuperäistä sommitelmaa ja yritin sovittaa sitä letter-kokoon, mutta loppujen lopuksi päädyin näpistämään sommittelun uusimmasta Simple Scrapbooks -lehdestä 🙂 näpistystä siis urakalla.

Sivussa on sisarusparvemme vuonna 1984, minä isosiskon ”hellässä” syleilyssä. Tekstit on tällä kertaa osaksi äidin kirjoittamat, kun itse en muista vuodesta mitään! Tarvikkeet: Bazzill-kartonki, Chatterbox-paperit, Sinellin kirjaintarrat ja Maya Roadin journaling-lappu.

Mulle tämä  näpistäminen on kyllä tosi tuttua ja mun mielestä jopa suositeltavaa. Ajattelinkin aluksi, ettei tämä haaste haasta mua mihinkään uuteen. Yleensä näpistän kuitenkin valmiin sommitelman, joten tällä kertaa haastoin itseni varastamaan muita juttuja mallityöstä.

Ja kun varastamisen makuun pääsin, tässä skräpistys, jonka tekaisin heti haasteen perään:

Tykkään tästä valtavasti ja siskoista kanssa!

Ai niin ja ilmoittauduin myös päiväksi skräppäystapahtumaan Tampereelle tammikuussa, kuinka moni blogituttu on tulossa kanssa? Mukavaa nähdä livenä ja erityisesti skräppäyksen merkeissä 🙂

Toiminnot

Information

8 responses

29 08 2008
Emmo

Hienot sivut. JA hep. Tulossa ollaan Tampereelle!

30 08 2008
shys

mä ajattelin myös tulla lauantaiksi tampereelle.
ja kivat sivut ja helmet kuvat!! kiva kun äiti kirjotti tekstit tohon toiseen. haluaisin lukea.
noi ’pallukat’ on erityisen kivoja tossa siskokset sivussa.
Ja kiitos kun oot opettanu mulle tätä skräpistystä 🙂

30 08 2008
lintsi

hyvin oot skrapistellyt! ylasivussa tykkaan erityisesti tosta ruutupaperista taustalla ja alasivun asettelu pallukoineen on tosi kiva! ehka inspiroi mua napistelemaan… :). minakin taidan ilmoittautua nyt pikimmiten tampereelle lauantaiksi. ja tosiaan yhteiskyyti kuulostaa hyvalta (mulla pitas olla sillon meidan kolmas lapsi AudiA6 kaytossa :D, voidaan siis testata vaikka sita!).

30 08 2008
pikkuhelistin

Oot kyllä oikeassaa, kaikilla on kuitenkin niin omanalainen tyyli tehdä, että sitä skräpistämistä ei välttämättä edes huomaa. Ja se mun mielestä jollain tavalla kuuluukin tähän harrastukseen. Sitä paitsi ala-asteella meidän opettaja sanoi, että jos idea on hyvä sitä saa lainata 😀

Ihania ja tosi nättejä leiskoja molemmat mutta tuo ylempi on kyllä mun suosikki. Ihanat karkkivärit sopii kivasti tuo lapsuuskuvan kanssa 🙂

Tampereella nähdään! Ei voisi jättää väliin 🙂

30 08 2008
xing

Tosi kivoja sivuja molemmat. Oma suosikkini on tuo alempi, aivan mahtava

30 08 2008
Pia K

Minäkin tykkään enemmän tuosta alemmasta sivusta, ja kiinnostuin myös heti: millä tavalla / mitkä osat olet skräpistänyt ja mistä? Koko sivu on niin erilainen kuin kaikki mitä itse olen tehnyt, että tahtoisin ehkä kokeilla hyvinkin tarkkaa skräpistystä sen muodoista ja asettelusta – ja jos sivussa on paljon omia ideoitasi, haluan kysyä luvan ensin!

30 08 2008
Manssu

Kauniita sivuja molemmat! Alempi vaan vie mielestäni voiton 🙂
Tampereella nähdään!

31 08 2008
hemppa

Emmo: Mukavaa, että olet tulossa. Nähdään!

Shys: mielellänihän mä ”opetan”, mutta vielä mieluummin vain innostan 🙂

Lintsi: Toivottavasti mennään porukalla Tampereelle ja uusi audi kiinnostaa myös. Mä olen hulluna audeihin…

Pikkuhelistin: Olipas sulla viisas opettaja, oon täysin samaa mieltä. Ja huippua nähdä sun niitti-maali-kuplamuovi-pinkki-sivut ihan livenä! Odotan jo innolla.

Xing ja Manssu: Kiitos kauniista kommenteista, itsekin tykkäsin alemmasta enemmän.

Piak: Sivu on skräpistetty Grace Tolmanin sivusta, joka julkaistiin uusimman Simple Scrapbooks -lehden numerossa. Tässä on linkki hänen blogikirjoitukseensa, jossa on myös pieni kuva sivusta:
http://tolmanchronicles.blogspot.com/2008/08/share-day.html
Skräpliftasin asettelun aika tarkasti, kuviopaperit, aihe, tekstit ja kuvien määrä on omaa käsialaa. Rohkeasti vaan näpistämään 🙂

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




