Vastauksia kysymyksiin

27 01 2009

rinkulat

Joku kyseli jossain vaiheessa blogissa (en muista yhtään kuka!) ja jonkun kanssa juteltiin Tampereellakin kirjaintarrojen säilytyksestä. Mulla oli käytössä pitkään Ikean metallirasia kirjaimille. Kun kirjaimia alkoi olla liian paljon yhteen rasiaan, päätin kokeilla toista ratkaisua. Mun askarteluhuoneessa on siis seinällä Ikean kiskoja ja ripustinkin metallirinkuloilla kirjaintarrat roikkumaan kiskosta. Nyt kirjaimet ovat helposti saatavilla ja selattavissa. Suosittelen!

paperit Joku kysyi myös sitä, miten laitan esille uusimmat sivuni. Ostin hulluilta päiviltä joskus metallisia vaijereita ja magneetteja, jotka on askarteluhuoneen seinällä. Siihen ripustelen näkyviin uusia inspiroivia sivuja tai kauniita papereita, kuten nyt. Ei ole pitkään aikaan syntynyt mitään esiteltävää koossa 12 x 12 🙂

Meillä on muuten kotona magneetteja ihan kaikkialla. Keittiön välitila on magneettimaalattu, jotta siihen voi purkaa luovia patoutumia jääkaappirunouden muodossa.

Joulukortitkin oli esillä magneeteilla vaijerissa. Joulupukki toi mulle vihdoin hienon korttitelineen, joten ensi jouluna käytän sitä.

Sitten muutama juttu printteristä, kun niitäkin kysymyksiä on viime aikoina sadellut. Mulla on siis Canonin valokuvatulostin, joka on mun ehdottomasti tärkein askarteluväline! Printtaan itse kuvat aina tarvittaessa sivuja varten, muokattuina ja oikeassa koossa.

Printtaan usein myös tekstit suoraan taustakartongille. Bazzillin kartongit ja monet paksumatkin menee kiltisti mun printterin läpi. Teen siis pääosin sivuja niin kutsutussa letter-koossa, joka on 8,5 x 11 tuumaa ja se mahtuu tavalliseen printteriin sellaisenaan. Alunperin tämä oli syy, miksi ryhdyin askartelemaan juuri tätä kokoa isompien sijasta!

kansiot

Mä rakastan fontteja ja vihaan omaa käsialaa, joten sen vuoksi kirjoitan mieluiten koneella ja printtaan. Yritän aina silloin tällöin kirjoittaa myös käsin, mutta hankalaa se on.

Sitten sananen vielä kansioista. Tampereella tuli myös puhetta albumeista. Mulla on käytössä hyvin yksinkertainen lajittelu. Teen sivuja milloin mistäkin, joten helpointa on ollut järjestää sivut vuosittain omiksi kansioikseen, jotka sitten sisältävät kaikki valmistuneet sivut kyseiseltä vuodelta. Välillä skräppään esimerkiksi lapsuuskuvia ja sijoitan nekin samoihin kansioihin. Aikaisemmin tein mm. lomalla-albumia erikseen, mutta tämä järjestely sopii mulle parhaiten. Albumeina on American Craftsin D-ringit.

EDIT: Mulla on Canonin MP500 monitoimikone. Muutaman vuoden vanha malli jo, mutta loistavasti toimii aina vaan 🙂


Toiminnot

Information

3 responses

27 01 2009
Ella Eliisa

Mua kiinnostais vielä mikä sun tulostimen malli on? 🙂

27 01 2009
pikkuhelistin

Aika näppärä tuo kirjaintarrojen säilytyssysteemi. Täytyypä laittaa korvan taakse 🙂 ja voi jääkaappirunous<3 Kiitos muistutuksesta, täytyykin kaivaa ne esiin kun ne on aina vaan toukokuisen muuton jäljiltä laittamatta jääkaapin oveen 😀

11 02 2009
Laurana

Muakin kiinnostais tietää sun tulostimen malli, kun tässä pähkäilen että millaisen itselleni hankkisin. Keikun vielä ”pelkän” tulostimen ja monitoimilaitteen välillä, mutta valokuvatulostus on ilman muuta se tärkein käyttötarkoitus.

Skräppäysleiskani skannaan yleensä työpaikan A3-kokoisella skannerilla, joten oma skanneri ei ole ainakaan tällä hetkellä välttämättömyys, mutta olisi semmoinen toki ihan kätevää olla olemassa… 🙂 Hirveästi ylimääräistä en kyllä skannausominaisuudesta ole valmis maksamaan, enkä ainakaan tinkimään kuvanlaadusta sen kustannuksella.

Jätä kommentti